WTC7 חלק ב' – ידיעה מוקדמת בתקשורת?

ברשומה הקודמת שעסקה בנושא בניין מרכז הסחר עולמי מספר 7 הסברתי את הנסיבות הקשורות לקריסתו. ברשומה הזו אעסוק בעוד "אקדח מעשן" לכאורה שקשור בקריסת בניין מספר 7 והוא הטענות על כך שהתקשורת קיבלה מידע מוקדם על קריסתו הצפוייה של הבניין. למעשה כשלעצמה העובדה שבידי התקשורת היה מידע מוקדם על קריסת המבנה אינה הוכחה לקונספירציה משום שסביר שהתקשורת תדע זאת אם תקבל עידכון מידי הגורמים המקצועיים. אולם אלו הטוענים לקונספירציה במתקפות מנסים ליצור מצג לפיו קריסת הבניין הייתה "הפתעה" שאף אחד (פרט לאלו שמאחורי הקונספירציה) לא יכול היה לדעת עליה ולכן העובדה שבידי התקשורת היה מידע שכזה מוכיחה מעורבות שלה בקונספירציה.

עיקר הבסיס לטענה של הידיעה המוקדמת הוא הוידאו הבא ששודר ע"י הBBC בשידור ובו נראה דיווח חדשות המדווח שבניין מספר 7 קרס כ23 דקות לפני המועד האמיתי של הקריסה, יותר מזה מאוחר יותר נראית כתבת של הBBC בניו יורק מדווחת על הקריסה בעוד שהבניין עצמו נראה עומד ברקע! (מעלה אגב, עשן רב מהשריפות שלפי אותם תומכי קונספירציה לא היו בו)

הנה קטע ממנו:

איך, שואלים אנשי הקונספירציות, יכול היה הBBC לדעת על הקריסה המפתיעה אלא אם כן הBBC היה שותף לקונספירציה. למעלה מזאת, העובדה שהכתבת דיווחה על כך שהבניין קרס בעוד הוא עומד ברקע מוכיחה לטענתם שהיא קראה מתסריט כתוב מראש.

הבה נעצור שנייה ונשאל את עצמנו כמה שאלות:

מדוע היו צריכים להודיע לתקשורת מראש כל הקריסה? הרי ברור שכאשר הבניין היה קורס האירוע היה ממילא מגיע לתקשורת בתוך מספר דקות, האם באמת החסכון של כמה דקות בזמן היה כדאי לעומת הסיכון שבחשיפת סוד הקונספירציה לגורמים רבים בתקשורת העולמית?

ולמה לדאוג שהתקשורת תתדווח מראש דווקא על בניין מספר 7 שהיה מבנה שולי בהשוואה למגדלי התאומים ולא למשל על הפנטגון שהיה מטרה מרכזית של ההתקפה?

ובואו נקשיב לדיברי הכתבת, ב"תסריט" לכאורה שהיא קוראת ממנו היא מספרת שבעצם אין לה שום פרטים על הקריסה, אז מה כל המאמץ וההשקעה והסיכון רק כדי להגיד לבסוף שאין פרטים?

השאלות הללו מוליכות למסקנה שאין שום הגיון  בידוע מראש של התקשורת על הקריסה מטעם הקונספירציה שכן מדובר באירוע משני בהשוואה לשאר אירועי היום שהתקשורת ממילא הייתה מדווחת על קריסתו גם ללא ידוע מראש לעומת זאת הסיכון עקב חשיפת סוד הקונספירציה לאנשים נוספים הוא רב. שלא לדבר על כך שכל זאת נעשה על מנת להגיד שאין פרטים וזהו.

אז אחרי שראינו שאין הגיון בטענות הקונספירציה בואו ננסה לראות איך כן היו יכולים בBBC לחשוב שהבניין קרס ונשאל את עצמנו את השאלה הזאת, האם באמת הקריסה הייתה הפתעה?

נחזור לרשומה הקודמת בנושא בניין מספר 7 ונסתכל על הציטוט הבא של מפקד הכבאים:

The most important operational decision to be made that afternoon was the collapse (Of the WTC towers) had damaged 7 World Trade Center, which is about a 50 story building, at Vesey between West Broadway and Washington Street. It had very heavy fire on many floors and I ordered the evacuation of an area sufficient around to protect our members, so we had to give up some rescue operations that were going on at the time and back the people away far enough so that if 7 World Trade did collapse, we [wouldn't] lose any more people. We continued to operate on what we could from that distance and approximately an hour and a half after that order was [given], at 5:30 in the afternoon, World Trade Center

collapsed completely" – Daniel Nigro, Chief of Department

וישנם גם סרטונים כמו זה:

או זה:

מקור :Debunking 9/11

שבהם נראים כבאים המדברים בזמן אמת על החשש מקריסת בניין מספר 7. כלומר לאנשי כוחות ההצלה שעבדו באיזור בניין מספר 7 קריסת המבנה לא באה כהפתעה, הם, האנשים שהיו בקרבתו ושמקצועם הוא טיפול במבנים העולים בלהבות הבינו שמצבו של הבניין קשה ושהוא עלול לקרוס. אלו התומכים בקונספירציה נוטים להתעלם מהעדויות הללו.

אז האם ייתכן שאנשי כיבוי האש שהעריכו שהבניין עלול לקרוס פשוט העבירו את המידע הזה לתקשורת, התשובה היא כן, הנה לפניכם מסםר קטעי וידאו ממהדורות החדשות שהועברו בשידור חי ב11 בספטמבר שבהם מדובר על כך שיש לחשש לקריסת הבניין כמו הסרטון הראשון מהמקבץ פה: http://www.911myths.com/index.php/WTC7_Fire_Videos

ובכן מכל אלה עולה שאכן הגורמים המקצועיים בשטח חששו שהבניין יקרוס והעבירו את הדיווח לתקשורת שכללה בין היתר את הBBC כמובן. אז איך מסבירים את זה שהBBC דיווחו שהבניין כבר קרס ולא שהוא עומד לקרוס?

ובכן התשובה לכך היא ככל הנראה טעות פשוטה, ידיעה שהשתבשה בסגנון של "טלפון שבור" ביום כאוטי ועמוס באירועים וחשש מקריסה הפך לקריסה. אותה טעות הייתה גם ל CNN כשעה קודם רק שאצלם היו זריזים יותר לתקן אותה:

ולמי שחושב שטעות כזאת היא לא סבירה שיחשוב על השאלה הבאה:

מה יותר סביר, שדיווח על בניין בסכנת קריסה ביום כאוטי ומבולבל הפך בטעות לדיווח על בניין שקרס ובBBC פשוט לא עלו על הטעות שלהם בזמן.

או שהBBC היו חלק ממזימה קונספירטיבית לרצוח אלפים ושבמסגרת התפקיד שלהם הם קיבלו משימה לדווח מראש על קריסת בניין משני ושעליו הם ממילא היו מדווחים גם בלי הידוע המוקדם, דיווח שכלל בעיקר את האמירה שאין ממש פרטים על הקריסה, אבל ה BBC טעו ודיווחו על הקריסה מוקדם מדי ואף אחד אצלם לא עלה על הטעות הזו בזמן?

כתיבת תגובה