ישראלים פרנואידים נגד עננים

כמטריילס היא אחת מתיאוריות הקונספירציה האהובות עלי, לא רק כי קשורה לתחום התעופה שאותו אני אוהב, אלא גם כי היא דוגמא מצויינת לאיך אפשר להמציא תאוריית קונספירציה מורכבת על בסיס כלום. כתבתי בעבר רשומה קצרה על הכמטריילס שבה נגעתי בנושא בלי להתעמק כי לא סברתי שיש בכך צורך והפנתי את מי שמעוניין בכך לאתר המצויין contrailscience. מי שהחליט לקחת על עצמו את המשימה של התעמקות הוא גלעד דיאמנט שכתב בבלוג שלו על הנושא. וכמובן התגובות באינטרנט לא אחרו להגיע. כך נתקלתי בקבוצה "ישראלים נגד שמי כמטריילס. ריסוס אוכלוסייה באמצעות מטוסים".

הקבוצה היא דוגמא מצויינת למה שקראתי לו אשליות המוניות בתיאוריות קונספירציה. אנשי הקבוצה פשוט רואים כמטריילס בכל מקום, גם בעננים תמימים.  אני אציג עכשיו מספר סטים של תמונות, בכל סט שתי תמונות. מצד שמאל זהו צילו מסך מדף הקבוצה, מצד ימין תמונות בשחור לבן שתכף אסביר את מקורן. הכותרות לכל סט לקוחות מדף הפייסבוק (ליחצו על התמונות להגדלה).

1. זה בחיים לא מטוס סילון

chemtrals1

2. ישר לקרביים של הילדים שלנו

chemtrals2

3. שמיים של שואה

chemtrals3

4. ללא מילים

chemtrals4

5. עננים כאלו אין בטבע ומעולם לא היו

chemtrals5

6.מצלמים בלי לדעת, בלי לחשוד, בלי לזכור איך נראו עננים מאז ומתמיד

chemtrals6

7. החיים במטריקס יפים

chemtrals7

8. עננים שלא היו קיימים מיום הבריאה

chemtrals8

ישנן עוד תמונות בקבוצה, אבל נראה לי שמקבץ זה יספיק לצורך המחשה כללית. כמו שאני מניח שחלק מהקוראים כבר הבינו התמונות בשחור לבן הן תמונות של עננים. מה שמיוחד בהן הוא שהן לקוחות (עם התאמות בגודל) מתוך הספר Cloud Studies (תמונות בנפרד פה), הספר פורסם בשנת 1905, אז היה מטוס אחד בלבד בעולם (של האחים רייט) בעל כושר טיסה מאוד מוגבל (גובה טיסה מירבי כ 30 מטר) שלא היה יכול להיות אחראי לעננים הללו. כלומר מדובר בתופעות טבעיות בלבד וכל הדיבורים הלו שבקבוצה שהן לא יכולות להיות טבעיות הן קשקוש גמור.

זהו בסופו של דבר התמצית של תיאוריית הכמטריילס, אנשים שמסתכלים לשמיים ורואים משהו שלא נראה להם בסדר והם מחליטים שמדובר במזימה זדונית.

12 מחשבות על “ישראלים פרנואידים נגד עננים

  1. פינגבק: מתקפת שובלי הזדון – הכמטריילס | חשיבה חדה - הבלוג

  2. מי היה מאמין ישיש קבוצה בפייסבוק ל "ישראלים נגד עננים". נכון יש לזה כסות של כמטריילס. אבל עדיין בתוכן זה ישראלים נגד עננים 🙂

  3. יש כאן שתי אפשרויות. אחת שמדובר כאן באנשים נבערים מאוד, והשנייה שאלה אנשים שפשוט יש להם חסך רציני בתשומת לב. נראה לי שהאפשרות השנייה יותר הגיונית. כך או כך נראה לי בזבוז זמן לעסוק בזה.

  4. מסתומרת זהו? זה נקרא להפריך את תאוריית הקמטריילס? המקרים שהצגת אלו אנשים שלקחו בלי פרופורציה את התאוריה ומזריעים פאניקה, אתה יודע, הם נכללים בקבוצת מולכי השולל של עולם הקנוניות. מלבד זאת, יש הרי גם קונספירציה סביב עניין הקונספירציות. יש אנשים מושתלים שיוצרים דיסאינפורמציה מכוונת בתוך עולם הקנוניות מתוך מניפולציה להבריח את עינו של הצופה מהאמת החשובה והרלוונטית {ראה ערך רפטיליאנס}.
    ולעניינינו, יש שימוש ביודיד הכסף להנדסת וזריעת עננים, זה עניין שכבר ידוע לציבור.
    והרי ברור מצפייה בזמן אמת שיש הבדל בין קונטרייל לקמטרייל, יש לך הסבר להבדל הזה?
    בבקשה תוכיח לי שאני מדמיין חבר

  5. זה אתר של אנשי הידען שלא יודעים דבר מעבר ל"אמת המדעית האימפירית" בעצם קבוצת אנשים קרי לב ומנופחי שכל שיזרעו חול בעיניי האמת להוכחת המציאות המדומה של אנשי המדע.
    בענייני כמטריילס להלן מידע שיעזור למדעניים המתוסכלים.
    http://hidden-reality.co.il

כתיבת תגובה